Faceți căutări pe acest blog

Creştinism Ortodox

miercuri, 6 mai 2020

CUVANT DE INVATATURA despre E V L A V I E

"Unii se laudă cu mașinile lor, alții cu casele lor dar eu mă laud cu numele Domnului, Dumnezeului meu. Aceștia s-au împiedicat și au căzut iar eu m-am sculat și m-am îndreptat." Doamne ajută!


   Bucuria mea, am auzit de multe ori spunandu-se: “Acest crestin ortodox are multa evlavie!”.  In Dicționarul explicativ gasim mai multe definitii ale evlaviei: 

1. Sentiment religios manifestat printr-o scrupuloasa indeplinire a practicilor bisericesti.

2. Cucernicie, devotiune, pietate, religiozitate, smerenie.

3. Atasament sincer si puternic pentru biserica si practicile sale, pentru reprezentantii sai.

 4. Cucernicie, devoțiune, pietate, religiozitate, smerenie... Se spune ca “Noe, evlavios fiind, a pregatit corabia in care s-a mantuit (din potop), el si cei din casa lui” (cf. Evrei 11:7).

Evlavie, inseamna o atitudine cucernica, de inchinare fata de Dumnezeu, a celor ce traiesc in sfintenie si in dreptate, pregatindu-si mantuirea, asemenea lui Anania cel evlavios din Damasc (Faptele Apostolilor 22:12). Sfantul Apostol Petru, spune ca Domnul stie “sa scape de ispita pe cei evlaviosi” (2 Petru 2:9). Si tot Sfantul Apostol Petru ne indeamna sa urmam: “Dreptatea, evlavia, credinta, dragostea, rabdarea, blandetea” (2 Petru 1:6-7).

 Exista insa, si o falsa evlavie, aceea a ereticilor de tot felul, unii socotind evlavia ca un mijloc de castig, iar altii indusi in eroare de acei prooroci si invatatori mincinosi (razvratiti si ingamfati), dar cu evlavie prefacuta, care “au infatisarea adevaratei credinte, dar tagaduind puterea ei” (2 Timotei 3:5).
                                                                                                                                            Preot Ioan .

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

„Mulţumesc” e un cuvânt uşor de spus. Adaugă-i un zâmbet, puţin suflet şi rosteşte-l cât de des poţi, verbal sau în gând. Cu fiecare mulţumesc îţi înmulţeşti ocaziile de a fi recunoscător, aşa cum cu fiecare zâmbet îţi creşti calitatea relaţiei cu ceilalţi.

Sfintii Zilei

Arhivă blog