Faceți căutări pe acest blog

Creştinism Ortodox

sâmbătă, 25 iulie 2020

Staretul si monahul

"Unii se laudă cu mașinile lor, alții cu casele lor dar eu mă laud cu numele Domnului, Dumnezeului meu. Aceștia s-au împiedicat și au căzut iar eu m-am sculat și m-am îndreptat." Doamne ajută!


"Seara fiind, staretul unei manastiri il intreaba pe un calugar:

- Ce ai lucrat astazi?

Monahul, cufundat in ganduri, ii raspunde cu o voce blanda:

- Eheeei! Am lucrat destul, in plus, am imblanzit doi soimi, am condus doi cerbi, am infranat doi ulii, am rapus un vierme, m-am luptat cu un urs si am ingrijit de un bolnav.

Impresionat de cele auzite, staretul ii spune:

- Ce tot vorbesti omule, noi nu avem astfel de animale in manastire?

Si dupa cateva clipe de tacere, monahul continua cu o voce domoala:

- Soimii sunt ochii mei. Mult ma chinui sa-i imblanzesc, pentru a nu privi in toate partile, ca nu cumva sa ma duca in ispita.

Cerbii sunt picioarele mele; trebuie sa am permanent grija lor, sa le conduc pentru a nu ma duce la pacat.

Ulii sunt mainile mele, pe care caut sa le infranez si sa le pun la lucru; altcumva m-ar face sa pacatuiesc.

Viermele e limba mea, cu care ma lupt sa nu barfeasca pe altii.

Ursul este inima mea cu care ma bat mereu, pentru a nu ma lasa ispitit de lucrurile lumii.

Bolnavul este tot trupul meu, de care port grija sa nu slujeasca pacatului. Si aceste lucruri le fac zi de zi si ceas de ceas."


A gândi Ortodox este u?or însă a trăi Ortodox cere osteneală.

( Sfântul Cuvios Paisie Aghioritul)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

„Mulţumesc” e un cuvânt uşor de spus. Adaugă-i un zâmbet, puţin suflet şi rosteşte-l cât de des poţi, verbal sau în gând. Cu fiecare mulţumesc îţi înmulţeşti ocaziile de a fi recunoscător, aşa cum cu fiecare zâmbet îţi creşti calitatea relaţiei cu ceilalţi.

Sfintii Zilei

Arhivă blog