Faceți căutări pe acest blog

Creştinism Ortodox

sâmbătă, 13 august 2022

Sfanta minciuna

"Unii se laudă cu mașinile lor, alții cu casele lor dar eu mă laud cu numele Domnului, Dumnezeului meu. Aceștia s-au împiedicat și au căzut iar eu m-am sculat și m-am îndreptat." Doamne ajută!



Un parinte se nevoia cu ucenicul sau in pustie. Si s-a intamplat sa aiba batranul o chilie libera, alaturi de a sa. Si a oferit-o temporar unui alt parinte vestit, om sfant. Lumea, afland, a venit sa-l vada pe parintele cel sfant.
Insa parintele ce i-a oferit chilia a fost lovit de invidie. «Eu ma nevoiesc de atatia ani aici si nimeni n-a venit sa ma vada, pe cand acesta de abia a ajuns si uite cata lume vine!» Si a hotarat sa-l goneasca.
- Du-te, ii zise ucenicului sau, si spune-i parintelui sa plece cat mai curand, ca am nevoie de chilie.
- Parintele meu vrea sa stie cum petreceti, transmise ucenicul parintelui vestit. (O minciuna!)
- Roaga-l sa ma pomeneasca si pe mine la rugaciune, nu ma simt prea bine, ma doare stomacul, spuse parintele.
- Ce ti-a spus batranul? Pleaca? Il intreba pustnicul pe ucenic.
- Cauta o chilie si pleaca de indata, raspunse iar cu o minciuna.
Dupa alte doua zile batranul era tot in chilie.
- Du-te si spune-i ca, daca nu pleaca singur, il voi izgoni eu cu ciomagul, insista «proprietarul».
- A auzit parintele meu ca sunteti bolnav si m-a trimis sa va vad, ii spuse ucenicul batranului.
- Spune-i ca, pentru rugaciunile lui, m-am facut bine!
- Ce ti-a spus batranul, cand pleaca?
- Mi-a spus ca pana duminica, cu voia Domnului, pleaca!
A venit duminica, insa batranul era tot in chilie. Iar celalalt parinte lua un ciomag si pleca sa-l bata si sa-l goneasca pe batran.
- Parinte, sa fug inainte sa vad daca e lume, sa nu se sminteasca! spuse ucenicul.
-Mergi!
- Vine parintele meu sa te roage sa mergi la chilia lui.
Acesta asa de mult se emotiona, incat iesi din chilie sa-l intampine si sa i se inchine! Ii puse metanie de departe si striga:
- Nu te osteni, parinte drag, vin eu sa te intalnesc!
Pustnicul, «stapanul casei», se bloca. Arunca ciomagul, alerga langa acela si-l imbratisa, apoi il lua in chilia lui.
- Bine, dar nu i-ai spus nimic din ce ti-am zis? il intreba pe ucenic.
- Absolut nimic! raspunse acesta. Atunci pustnicul isi veni in fire si cazu la picioarele ucenicului sau si ii spuse:
- De acum inainte tu vei fi duhovnicul meu, iar eu ucenicul tau! Caci prin ce ai facut s-au izbavit doua suflete!"
Vedeti cat bine face omul cand ascunde orice lucru rau pe care-l aude si nu il vesteste aproapelui? Si cu cat mai mult bine face atunci cand preface raul in bine si il transmite asa aproapelui?
E vorba aici de sfanta minciuna.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

„Mulţumesc” e un cuvânt uşor de spus. Adaugă-i un zâmbet, puţin suflet şi rosteşte-l cât de des poţi, verbal sau în gând. Cu fiecare mulţumesc îţi înmulţeşti ocaziile de a fi recunoscător, aşa cum cu fiecare zâmbet îţi creşti calitatea relaţiei cu ceilalţi.

Sfintii Zilei

Arhivă blog