Faceți căutări pe acest blog

Creştinism Ortodox

joi, 23 iunie 2022

SLUGA ÎNȚELEAPTĂ

"Unii se laudă cu mașinile lor, alții cu casele lor dar eu mă laud cu numele Domnului, Dumnezeului meu. Aceștia s-au împiedicat și au căzut iar eu m-am sculat și m-am îndreptat." Doamne ajută!


- Să iertam de șaptezeci de ori câte șapte, precum ne îndeamnă Mântuitorul Hristos și mai mult folos avem câștigând pe omul cel ce ne-a greșit, decât al pierde.
- "DACĂ IUBIȚI PE CEI CE VĂ IUBESC, CE PLATĂ AVEȚI ? "(Sf Evanghelie)
Spune povestea noastă că intr-o împărăție mare, un rege al unui trib, avea zece câini sălbatici pe care îi folosea pentru a tortura și a-i da drept hrană pe oricare dintre servitorii săi care greșeau.
Unul dintre servitori a facut o greșeală atât de mare încât regelui nu i-a plăcut deloc. Motiv pentru care a ordonat ca servitorul să fie aruncat la câini.
Slujitorul a spus: “Eu, ți-am slujit zece ani și tu mă răsplătești astfel. Te rog, dă-mi zece zile înainte să mă arunci la câinii", și regele i-a dat.
În aceste zece zile, servitorul s-a adresat paznicului care avea grijă de câini și i-a spus că ar vrea să se ocupe el de câinii, pentru următoarele zece zile.
Paznicul a fost nedumerit, dar a fost de acord, iar servitorul s-a ocupat de hrănirea câinilor, curățenie, baie și tot felul de nevoi pentru ei.
Când s-au terminat cele zece zile, regele a ordonat ca servitorul să fie aruncat la câini așa cum îi era hotărâtă pedeapsa. Când a fost aruncat, toată lumea a fost surprinsă să vadă cum câinii îi lingeau picioarele servitorului!
Regele, nedumerit de ceea ce vedea, a spus:
“Ce s-a întâmplat cu câinii mei?”
Servitorul a răspuns:
“Am servit câinii doar zece zile și nu au uitat de serviciile mele. Fără îndoială, te-am servit zece ani și tu ai uitat totul la prima mea greseala!" , iar regele dându-și seama de greșeala comisă, a ordonat ca servitorul să fie eliberat și pus lângă tronul său pe un scaun din care să guverneze împărăția lui deoarece l-a socotit mai înțelept chiar și decât el.
Morala:
" - Cel ce nu muncește nu greșește " (Proverb)
" - A greși e omenește, a rămâne în greșeală e drăceste, a te ridica e îngerește".
-Oamenii pot greși chiar și atunci cand vor să ne facă bine, dar orice greșeală fie ea mică sau mare nu trebuie sa șteargă dragostea dintre tine și sluga, semenul, megieșul sau fratele tău !
Amin și lui Dumnezeu Laudă !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

„Mulţumesc” e un cuvânt uşor de spus. Adaugă-i un zâmbet, puţin suflet şi rosteşte-l cât de des poţi, verbal sau în gând. Cu fiecare mulţumesc îţi înmulţeşti ocaziile de a fi recunoscător, aşa cum cu fiecare zâmbet îţi creşti calitatea relaţiei cu ceilalţi.

Sfintii Zilei

Arhivă blog