Faceți căutări pe acest blog

Creştinism Ortodox

duminică, 7 ianuarie 2024

DREAPTA SOCOTEALA, IMPARATEASA VIRTUTILOR

"Unii se laudă cu mașinile lor, alții cu casele lor dar eu mă laud cu numele Domnului, Dumnezeului meu. Aceștia s-au împiedicat și au căzut iar eu m-am sculat și m-am îndreptat." Doamne ajută!


Bucuria mea, Sfantul Parinte Ambrozie, zice ca: “Viata aceasta nu ni s-a dat spre odihna, ci spre osteneala”. Trebuie sa ne ostenim sa scapam de patimi si pacate si sa dobandim virtutile.

Cat de frumos spune Sfantul Parinte Grigorie de Nyssa: “Fiecare dintre noi este pictorul propriei sale vieti. Sufletul este ca o PANZA, virtutile sunt CULORILE, iar Iisus Hristos este MODELUL pe care trebuie sa-l pictam." Sa ne ostenim a dobandi virtutile, fiindca, asa zice Sfantul Parinte Ignatie Teoforul: “Hristos este VIATA crestinilor ortodocsi si MOARTE este viata fara Hristos. Virtutlle sunt hrana sufletului. Omul devine asemenea cu Dumnezeu prin virtute”. Sfantul Parinte Ioan Damaschin ne spune asa: “Nu se poate ajunge la masura nici unei virtuti daca nu se osteneste cineva toata viata. Mai mare decat toate virtutile este DREAPTA SOCOTEALA, care este imparateasa virtutilor”. Sfantul Parinte Ioan Pustnicul spune: “Toată partea lucratoare a vietii noastre duhovnicesti este cuprinsa in doua virtuti: in POST si in ASCULTARE. Daca nu poti fi SOARE, fii macar STEA, numai sa te ridici sus, lasand pamantul. Este mai bine sa sporesti cate de putin in virtute, decat deloc”. Sfantul Parinte Ioan Scararul zice: "Virtutile se castiga cu timpul si prin credinta. Toate cele bune sunt legate si sprijinite de trei virtuti crestine: Credinta, Nadejde si Dragoste”.

Amin si Aliluia!
Preot Ioan 🛎.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

„Mulţumesc” e un cuvânt uşor de spus. Adaugă-i un zâmbet, puţin suflet şi rosteşte-l cât de des poţi, verbal sau în gând. Cu fiecare mulţumesc îţi înmulţeşti ocaziile de a fi recunoscător, aşa cum cu fiecare zâmbet îţi creşti calitatea relaţiei cu ceilalţi.

Sfintii Zilei

Arhivă blog