Faceți căutări pe acest blog

Creştinism Ortodox

miercuri, 12 iulie 2023

FUNIA...

"Unii se laudă cu mașinile lor, alții cu casele lor dar eu mă laud cu numele Domnului, Dumnezeului meu. Aceștia s-au împiedicat și au căzut iar eu m-am sculat și m-am îndreptat." Doamne ajută!.. F U N I A ...

🙏 Bucuria mea, se spune ca intr-un sat, un om a venit la preotul sau, sa-i vorbeasca pentru ca are ceva pe constiinta si vrea sa se spovedeasca. "Parinte, lucrul acesta ma apasa pe suflet, zi si noapte si nu mai am liniste! Pot sa ma spovedesc? Sa-mi spun necazul?" "Da, fiule!" "Parinte, nu prea am curaj, fiindca, este prea grav!" Parintele l-a incurajat sa spuna, ca sa aiba liniste, pace! Asa ca pana la urma bietul de el spuse: "Am furat Parinte! Stiu ca nu e bine, stiu de la parintii mei, ca nu e bine! Stiu ca am facut un mare pacat!" "Dar, fiule ce ai furat?" "Parinte..., o funie!" Pai asta nu-i grav! Sa duci funia inapoi celui de la care ai luat-o, sa-i ceri iertare si sa-i spui ca nu o sa se mai intample!" Au trecut cateva zile si tanarul s-a intoars la preot, pentru ca nu-si dobandise linistea sufleteasca. Preotul i-a zis atunci:" Ai spus TOTUL?" "Nu parinte, nu!Imi e rusine!" "Fiule daca nu spui totul nu o sa primesti linistea sufleteasca si nici iertarea pacatelor! Ai auzit ce eu am citit la molitva, ia seama dar ca de vei ascunde de mine vreun pacat, indoite pacate vei avea. Asa ca spune tot si te vei lumina si linisti! Tanarul spuse atunci: "Parinte va spusesem de funie.... da, funia am luat o.... dar, de funie mai era ceva legat." "Ce era legat, fiule? Ce?" "Parinte.... era..., era legata o vaca! Asta era problema parinte! Nu am furat decat funia, ci si ce era legata cu ea, si anume vaca! Va rog sa ma iertati parinte! Nu mai am linistea dupa ce am facut aceasta! Voi duce inapoi vaca si nu mai fur parinte!!!" "Fiule, vezi tu? Asta e cu nelinistea ta! Acum ca ai vorbit cu mine, te ai eliberat de povara pacatului! 

Du vacuta omului si cereti iertare!"

🙏Iata dragii mei, crestini ortodocsi, rostul Sfintei spovedanii este ca ea sa fie facuta cu sinceritate si cainta, in totalitate si nu pe jumatate! Marturisirea pe jumatate nu este marturisire, ci este viclenie! Sa luam aminte ca trebuie sa facem o spovedanie sincera, totala si cu parere de rau de cele ce am gresit! Sa ne marturisim toate pacatele si sa nu ascundem altele facute! Sa ne spovedim cat mai des posibil, sau cel putin in cele 4 posturi de peste an, dar si la orice incercare a noastra! Trebuie sa postim daca vrem sa ne spovedim! Cand mergem la spital sa plecam spovediti! Cand avem ceva grav care nu ne da pace sa mergem la, preotul nostru duhovnic! Sa nu amanam spovedania la batranete pentru ca nu avem garantia ca vom ajunge batrani. 

                                                                                         Amin si Aliluia!
                                                                                          Preot Ioan 🔔.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

„Mulţumesc” e un cuvânt uşor de spus. Adaugă-i un zâmbet, puţin suflet şi rosteşte-l cât de des poţi, verbal sau în gând. Cu fiecare mulţumesc îţi înmulţeşti ocaziile de a fi recunoscător, aşa cum cu fiecare zâmbet îţi creşti calitatea relaţiei cu ceilalţi.

Sfintii Zilei

Arhivă blog