Faceți căutări pe acest blog

Creştinism Ortodox

duminică, 2 iunie 2024

Despre fericire

"Unii se laudă cu mașinile lor, alții cu casele lor dar eu mă laud cu numele Domnului, Dumnezeului meu. Aceștia s-au împiedicat și au căzut iar eu m-am sculat și m-am îndreptat." Doamne ajută!



Se spune că cel mai bogat om de pe pământ l-a trimis pe fiul său la cel mai înțelept om de pe pământ să-l întrebe ce este fericirea.

Când tânărul acesta a ajuns, omul înțelept era foarte ocupat, avea programați mai mulți oameni și i-a spus:

-Așteaptă puțin până termin cu acești oameni și apoi o să-ți spun ce este fericirea.

Până atunci du-te prin grădina mea și vezi ce frumuseți am eu prin grădină, dar fii atent și îi dă în mână o linguriță plină cu untdelemn, ai grijă să nu verși uleiul din linguriță!

Se duce tânărul nostru, face câteva ture, se întoarce înapoi la înțelept.
Acesta nu terminase cu audiențele.

Îl întreabă:

-Ai fost?

-Am fost prin toată grădina!.

-Dar ai văzut acele grădini suspendate cu flori frumoase?

-Păi nu le-am observat.

-De ce?

-Păi, mă uitam la lingurița mea.

-Dar caii aceia pur sânge i-ai văzut în grădină?

-Vai,nu, eu n-am văzut și mie îmi plac foarte mult caii.

-Dar sabia aceea veche atârnată pe perete n-ai observat-o?

-Nici pe aceea n-am văzut-o.

-Atunci du-te și mai dă o tură ca să vezi frumusețile astea!

Se duce tânărul mai dă o tură, ajunge la grădină, se urcă prin copacii aceia plini de floare, ajunge la cai, călărește un cal, aleargă pe acolo cu calul.
Când ajunge la sabia cea frumoasă face câteva scheme cu sabia și vine încântat la omul înțelept și-i spune:

-Ai o grădină extraordinară și lucruri foarte valoroase!

Dar înțeleptul spune:

-Unde-i lingurița?

-Păi nici nu mai știu pe unde am pierdut-o.

Fericirea adevărată este să te poți bucura de ce îți oferă lumea aceasta, de ce-ți oferă viața fără să-L pierzi pe Hristos din linguriță, fără să pierzi pe pruncul pe care Dumnezeu ți-l dă, fără să pierzi pe oamenii pe care Dumnezeu îi așează în viața ta cu un singur scop:

Să te facă fericit și aici pe pământ și în viața veșnică.Amin.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

„Mulţumesc” e un cuvânt uşor de spus. Adaugă-i un zâmbet, puţin suflet şi rosteşte-l cât de des poţi, verbal sau în gând. Cu fiecare mulţumesc îţi înmulţeşti ocaziile de a fi recunoscător, aşa cum cu fiecare zâmbet îţi creşti calitatea relaţiei cu ceilalţi.

Sfintii Zilei

Arhivă blog