Faceți căutări pe acest blog

Creştinism Ortodox

duminică, 14 iulie 2019

Credinciosul şi frizerul necredincios

"Unii se laudă cu mașinile lor, alții cu casele lor dar eu mă laud cu numele Domnului, Dumnezeului meu. Aceștia s-au împiedicat și au căzut iar eu m-am sculat și m-am îndreptat." Doamne ajută!

          Se spune că un creştin a fost odată la un frizer pentru un „tuns şi
ras”. Cum se întâmplă de obicei, cei doi au început un dialog şi au
discutat despre o mulţime de lucruri. În general, cei doi au fost cam de
aceiaşi părere, dar când au ajuns la subiectul credinţei, frizerul s-a grăbit
să spună categoric: „Eu nu cred că Dumnezeu există!“ „De ce spui
asta?“, l-a întrebat omul nostru. „Pentru că este suficient să ieşi în
stradă ca să vezi lucrul acesta. Dacă Dumnezeu există cum se face că
sunt aşa de mulţi oameni nenorociţi şi bolnavi? Ce părinte atotputernic
ar îngădui aşa ceva? Care tată şi-ar lăsa fiii de izbelişte? Dacă ar
exista Dumnezeu n-ar trebui să fie în lume nici durere şi nici suferinţă.
Nu-mi pot imagina cum ar putea un Dumnezeu bun să îngăduie toate
aceste lucruri“.
Clientul s-a gândit puţin şi s-a hotărât să nu spună nimic, ca să nu
stârnească o ceartă. A tăcut până la sfârşit, a plătit şi a ieşit afară din
frizerie. Ca din „întâmplare” însă, primul om cu care s-a întâlnit a fost un
cerşetor beţiv cu o claie de păr răvăşită şi cu barba neîngrijită. Era
murdar şi avea o privire pierdută. Ca străfulgerat de un gând, creştinul a
intrat înapoi în frizerie şi a spus: „Dacă ai dreptate şi Dumnezeu chiar
nu există, atunci nici frizerii nu există!“ „Ce vrei să spui?“ i-a răspuns
mirat frizerul. „Eu sunt unul dintre ei şi stau în faţa dumneavoastră.
Nu te-am tuns eu?” „Nu“, a continuat cu un zâmbet creştinul, „frizerii
nu există, că dacă ar exista, n-ar mai exista oameni netunşi şi neraşi
ca cerşetorul acesta de pe stradă“.
„Ah! Asta era problema?! FRIZERII EXISTĂ! Netunşi sunt
numai aceia care nu vin la mine ca să-i tund şi să-i rad cum se
cuvine“. „Exact!“ continuă creştinul. „Tot aşa este însă şi cu
Dumnezeu! EL EXISTĂ, dar lumea arată aşa cum arată pentru că
oamenii nu vin la El ca să fie ajutaţi şi ca să-i facă El aşa cum ar
trebui să fie. De aceea este aşa de multă răutate şi suferinţă în lume“.
Conştiinţa omului
Conştiinţa omului este ca un ceas deşteptător. Dacă suna ceasul şi
tu te scoli de îndată, ştiind că trebuie să te duci să-ţi faci ascultarea,
mai apoi îl vei auzi întotdeauna. Dar dacă câteva zile la rând nu te
scoli de îndată spunând: Mai târziu, atunci, în cele din urmă, nu vei
mai fi trezit de ceasul deşteptător deloc (Staretul Iosif de la Optina).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

„Mulţumesc” e un cuvânt uşor de spus. Adaugă-i un zâmbet, puţin suflet şi rosteşte-l cât de des poţi, verbal sau în gând. Cu fiecare mulţumesc îţi înmulţeşti ocaziile de a fi recunoscător, aşa cum cu fiecare zâmbet îţi creşti calitatea relaţiei cu ceilalţi.

Sfintii Zilei

Arhivă blog