Faceți căutări pe acest blog

Creştinism Ortodox

vineri, 13 decembrie 2019

Parabolă

"Unii se laudă cu mașinile lor, alții cu casele lor dar eu mă laud cu numele Domnului, Dumnezeului meu. Aceștia s-au împiedicat și au căzut iar eu m-am sculat și m-am îndreptat." Doamne ajută!



Era un ţăran în lume, şi în fiecare zi se ruga în mod regulat la Domnul. Și de fiecare dată când i-a oferit aceeași rugăciune:

" Doamne, nu există om în lume care să fie mai nefericit decât mine!" În fiecare zi sufăr enorm și mă întreb: " Ce păcat teribil am comis ca să merit o astfel de pedeapsă? Ai milă de mine, ascultă-mi rugăciunile. Nu îndrăznesc să  cer fericire sau bogăţie.

Cererea mea este modestă și nesemnificativă: lasă pe cineva să-mi ia greutatile și să le dea pe ale lui în schimb. Nu-mi pasă cu cine să mă schimb, pentru că nimeni nu va avea o povară care ar fi mai grea decât a mea."

Cerul i-a auzit rugăciunile, şi odată ce un ţăran a auzit o voce cerească spunând:
" Pune-ţi toate necazurile şi nenorocirile într-o pungă şi du-le la templu."

Vocea a fost atât de tare, încât toți locuitorii orașului au auzit-o și au început să-și geanta adversităţi. A a fost încântat: acum sigur va găsi pe cineva cu care să facă schimb!

încurajate și vesel, a luat geanta și s-a dus la templu, a întâlnit mulți oameni pe drum, care, ca el, s-au grăbit să scape de nenorocirile lor.

După ce a ajuns la templu, țăran s-a uitat la oamenii adunați la intrare și a fost îngrozit: bogat și sărac, frumos și urât, au ținut saci uriașe, mult mai mari și mai grele decât pachetul său, care acum părea mic și jalnic.

Când au intrat în templu, au auzit din nou vocea care le-a ordonat:

" Pune-ți bagajele la ușa templului, și ia geanta oricărei persoane care îți place cu tine înainte de a pleca."

Dar oamenii nu au îndrăznit să se parte cu bagajele lor. S-au întors și au plecat din templu, fără să vrea să își schimbe povara cu nimeni. Printre ei s-a aflat că ăla. El a mers, apăsând geanta cu nenorocirile lui la piept atât de mult ca și cum i-ar fi fost frică că cineva o să-l ia.

Fiecare dintre ei s-a întors acasă cu propria povară, dar toată lumea a fost mulțumită de alegere. De asemenea, fermierul a fost bucuros. I-a fost frică să se gândească la ce necazuri și necazuri ar putea aduce cu el cu geanta altcuiva.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

„Mulţumesc” e un cuvânt uşor de spus. Adaugă-i un zâmbet, puţin suflet şi rosteşte-l cât de des poţi, verbal sau în gând. Cu fiecare mulţumesc îţi înmulţeşti ocaziile de a fi recunoscător, aşa cum cu fiecare zâmbet îţi creşti calitatea relaţiei cu ceilalţi.

Sfintii Zilei

Arhivă blog