Faceți căutări pe acest blog

Creştinism Ortodox

miercuri, 4 decembrie 2019

《FERICIREA IN FAMILIE》

"Unii se laudă cu mașinile lor, alții cu casele lor dar eu mă laud cu numele Domnului, Dumnezeului meu. Aceștia s-au împiedicat și au căzut iar eu m-am sculat și m-am îndreptat." Doamne ajută!


Odata un tanar a intrebat un om intelept: "Cum reusesti sa pastrezi fericirea in familie? 
Nici odata nu te certi cu sotia! Toti va respecta si vin dupa sfaturi! Care este secretul?"
Inteleptul a zambit si si-a chemat sotia. In camera a venit o femeie frumoasa si zambitoare. Se parea ca intregul ei corp emana lumina.
- Da dragul meu!
- Scumpo, pregateste te rog aluatul pentru prajitura.
- Bine dragule!
Ia a iesit, iar peste 20 de minute ea a revenit, spunand ca aluatul este gata.
- Adauga in el cel mai bun unt din rezerva noastra, si nucile pe care le-am pastrat pentru prajitura fiului nostru!
- Bine!
Si, iarasi a plecat, revenind peste 10 minute.
- Adauga in prajitura pamant din curtea noastra, iar apoi pune la copt prajitura! a spus sotul.
- Bine! a raspuns femeia.
Peste o jumatate de ora apare in mainile femeii aceasta prajitura stranie.
- Fireste ca noi nu o vom manca! a spus barbatul.
- Dauo porcilor de afara!
- Bine! a spus femeia.
Oaspetele era socat. Oare asa ceva e posibil? Nici un cuvant de repros?
Sotia a facut tot ce a spus sotul. Chiar si atunci cand i-a cerut ceva atat de absurd.
Atunci barbatul, a decis sa repete asta acasa.
Atunci cand a intrat in casa, sotia juca carti cu prietenele ei.
- Draga mea! s-a adresat barbatul.
- Sunt ocupata!
- Sotia mea!
Si peste 10 minute a aparut si ea.
- Ce vrei?
- Pune aluatul la copt!
- Ai inebunit? In casa este mancare cata vrei, iar eu sunt ocupata.
- Fa asa cum ti-am zis!
Femeia a pus in aluat doar o parte din nuci, apoi a venit catre sot.
- Draga mea, acum adauga pamant in aluat!
- Vai de mine, tu chiar ai inebunit? Cate produse am pierdut pentru asta?
- Adauga pamant am spus! Apoi coace aluatul.
Peste o ora, sotia a revenit si ia aruncat prajitura pe jos.
- Sunt curioasa sa vad cum vei manca asta? a spus ia furioasa.
- Nu voi manca. Du asta la porci!
- Stii ceva? A replicat femeia taios
-Atunci singur sa te duci, sa le duci aceasta prajitura.
A trantit usa si a plecat in camera ei. Apoi cateva zile radea de sot, povestind tuturor aceasta povestioara.
Barbatul a decis sa se intoarca la intelept.
- Inteleptule, de ce sotia ta te-a ascultat? Iar sotia mea a provocat un scandal si rade de mine!
- Foarte simplu. a raspuns inteleptul. Eu nu ma cert cu ea si nu-i ordon nimic. Eu o protejez, si de asta e ea linistita.
Sotia mea este sursa bunastarii mele!
- Bine, si eu ce ma fac acum? Sa caut o noua sotie?
- E cea mai simpla alegere, care te va duce spre un final prost.Tu si sotia trebuie sa invatati sa va respectati reciproc! Si tu ca barbat, trebuie sa faci totul ca ea sa fie fericita.
- Bine bine, dar si asa eu fac totul pentru ea!
- Da, posibil. Dar ea este fericita? Tu esti fericit? Ati creat o familie ca sa fiti fericiti impreuna! Sa aveti grija unul de celalalt.
Pus pe ganduri, barbatul a venit acasa. Pe drum, a vazut o tufa de trandafiri. Cu acesti trandariri, el a cucerit-o odata pe sotia lui!
In fiecare zi ii oferea cate unul. Dar de cand nu i-a mai oferit o floare? Nici nu mai tinea minte.
El a rupt trandafirul si l-a dus acasa. Cum toti dormeau, l-a pus langa sotie. Dimineata, pentru prima data pentru mult timp, il astepta micul dejun, si langa micul dejun, si sotia cu ochii luminosi!
El a imbratisat-o si a sarutat-o cu multa grija, asa cum facea cu mult timp in urma. De atunci el a inceput sa acorde o atentie mai mare sotiei. Incerca in fiecare zi sa o faca fericita, si grija lui era rasplatita prin dulcegariile si dragostea sotiei!
Au incetat sa se certe. Au trecuti cativa ani, iar intr-o zi la usa lor, a batut un tanar.
- Domnule, nu va suparati, am auzit ca sunteti un exemplu pentru toate cuplurile! Mie insa nimic nu-mi reuseste. Ma cert mereu cu sotia. Care este secretul? Am citit atatea carti si nu l-am gasit!
Si omul a raspuns:
- Intra in casa, sotia mea tocmai face o prajitura!
(Pilde si povestiri crestine)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

„Mulţumesc” e un cuvânt uşor de spus. Adaugă-i un zâmbet, puţin suflet şi rosteşte-l cât de des poţi, verbal sau în gând. Cu fiecare mulţumesc îţi înmulţeşti ocaziile de a fi recunoscător, aşa cum cu fiecare zâmbet îţi creşti calitatea relaţiei cu ceilalţi.

Sfintii Zilei

Arhivă blog