Faceți căutări pe acest blog

Creştinism Ortodox

luni, 18 septembrie 2023

INIMA BUNICII !

"Unii se laudă cu mașinile lor, alții cu casele lor dar eu mă laud cu numele Domnului, Dumnezeului meu. Aceștia s-au împiedicat și au căzut iar eu m-am sculat și m-am îndreptat." Doamne ajută!
------------------------


Da , fraților, este dureros cînd nu cunoşti de ce eşti ortodox ! Dar mai dureros este cînd cunoşti , dar faptele îți sunt contrare învățăturii ortodoxe ! Nici bunica mea nu a avut şcoală şi nu a cunoscut carte ! Răspundea şi ea , ce ține de credință, la fel ca un copil : - M-am născut în această credință şi în ea voi muri , căci am moştenit-o de la părinți , aşa au crezut ei , aşa cred şi eu ! Aşa răspundea ea , cunoscînd din rugăciuni doar "Tatăl nostru" , Împărate Ceresc" şi "Bogorodițe Deva Raduisya". Altă marturisire a credinței nu avea, dar cîtă dragoste avea nici nu vă puteți închipui ! Era ca un copil care multe nu cunoaşte dar iubeşte ! Nu am auzit să injure vreodată , in toate doar zicea- Doamne Miluieşte ! Faptele vorbeau despre ea şi despre credința ei ! Cînd o întrebam pe cine mai tare ne iubeşte din noi, ea ne strîngea la piept pe toți cu dragoste şi zicea: - Pe toți vă iubesc la fel căci toți sînteți nepoțeii mei , şi voi la fel să vă iubiți !!!
Ochii i se umpleau de lacrimi şi zîmbea , acelea erau lacrimi de bucurie !
- Bunico , de ce matale plîngi !?
- Nu plînge bunica , dar vă doresc şi vouă să aveți în viață numai astfel de lacrimi , şi să le vărsați cît mai des !
Cred fraților , că în aceste cuvinte , fiecare din noi şi-a amintit de bunica sa ! Cred că toate bunicile au fost şi sînt la fel !
O-o-o !!! La credința pe care o avem noi astăzi , să mai avem şi inima bunicii - L-am vedea toți pe Dumnezeu !!!
Cît despre cei care cunosc astăzi carte dar nu fac după cum este scris - Sf.Scriptură ne spune :-
"Şi Îi voi face de ruşine pe cei carturari în fața celor necărturari ".
De ar intra bunica mea astăzi în biserică cred că ne-ar cuprinde pe toți la fel !
Noi oare de ce nu facem aşa ,
de ce nu facem aşa cum ne-au învățat cei "necărturari" !?
Venim cu toți la Tatăl - dar sîntem unii pentru alții străini ! Atunci şi pentru Tatăl sîntem străini !
Venim la Biserică dar lăsăm inima afară şi intrăm doar cu capul ! Cu capul gol sau plin de dogme şi tradiții - nu contează, căci oricum inima rămîne afară ! Şi unde-ți este inima - acolo îți este şi Credința !
---------------------------
Cu iertare, fraților !
Ion Ungureanu - Păcătosul

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

„Mulţumesc” e un cuvânt uşor de spus. Adaugă-i un zâmbet, puţin suflet şi rosteşte-l cât de des poţi, verbal sau în gând. Cu fiecare mulţumesc îţi înmulţeşti ocaziile de a fi recunoscător, aşa cum cu fiecare zâmbet îţi creşti calitatea relaţiei cu ceilalţi.

Sfintii Zilei

Arhivă blog