Faceți căutări pe acest blog

Creştinism Ortodox

duminică, 10 septembrie 2023

Istorioară religioasă

"Unii se laudă cu mașinile lor, alții cu casele lor dar eu mă laud cu numele Domnului, Dumnezeului meu. Aceștia s-au împiedicat și au căzut iar eu m-am sculat și m-am îndreptat." Doamne ajută!


Era un om care-şi zicea că-i credincios şi cu frică de Dumnezeu, dar ducea o viaţă plină de plăeri, patimi și păcate de tot felul. În sinea lui, credea totuși că Bunul Dumnezeu îi va ierta toate păcatele, pentru că din când în când îşi mai făcea rugăciunea, mai mergea şi pe la Biserică, aprindea câte-o lumânare şi aşa mai departe…

Dar, într-o noapte, el avu un vis ciudat. Părea că s-a rătăcit într-un pustiu şi era chinuit aprig de foame. Cum mergea înfometat, iată că în faţa lui se ivi un tânăr îmbrăcat într-o lumină albă strălucitoare, purtând în mâini un vas plin cu mâncăruri alese; tânărul îl pofti să mănânce.

Dar, când să guste din bogăţiile oferite, omul observă că vasul în care se afla mâncarea aleasă era foarte murdar. Cu toată foamea care-l chinuia, nu putu nici măcar să guste şi-i zise tânărului:
— Nu pot mânca dintr-un vas atât de murdar!
 
Atunci tânărul îi răspunse cu glas de dojană:
— Tot asemenea faci şi tu! Cum vrei să guste Dumnezeu din Rugăciunea ta, dacă tu i-o dai dintr-un vas atât de murdar?! Şi tânărul se făcu nevăzut.

Deşteptându-se din somn, omul acela se simţi cutremurat până în adâncul fiinţei lui, şi din clipa aceea a început să ducă o viaţă plăcută lui Dumnezeu şi oamenilor.

Pr. Valeriu Dobrescu - "Istorioare moral-religioase’’, Editura Icona, Arad, 2016

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

„Mulţumesc” e un cuvânt uşor de spus. Adaugă-i un zâmbet, puţin suflet şi rosteşte-l cât de des poţi, verbal sau în gând. Cu fiecare mulţumesc îţi înmulţeşti ocaziile de a fi recunoscător, aşa cum cu fiecare zâmbet îţi creşti calitatea relaţiei cu ceilalţi.

Sfintii Zilei

Arhivă blog