Faceți căutări pe acest blog

Creştinism Ortodox

luni, 4 septembrie 2023

Iată de ce nu ar trebui să bârfim.

"Unii se laudă cu mașinile lor, alții cu casele lor dar eu mă laud cu numele Domnului, Dumnezeului meu. Aceștia s-au împiedicat și au căzut iar eu m-am sculat și m-am îndreptat." Doamne ajută!



În vechea Grecie, Socrate avea o mare reputație de om înțelept. Într-o zi, cineva l-a căutat pe marele filozof, și i-a spus:
- Știi ce tocmai am auzit despre prietenul tău?
- Un moment, a replicat Socrate. Înainte să-mi spui, aș vrea să te testez prin cele trei site....
- Cele trei site?!?
- Da, a continuat Socrate. Înainte să spui orice despre cineva, ar fi bine să ai grijă la ce spui. Eu îl numesc testul celor trei site! Prima sită este cea a ADEVĂRULUI! Ai verificat dacă ceea ce vrei să-mi spui este adevărat?
- Nu, doar am auzit!
-Foarte bine! Deci, nu știi dacă este adevărat! Vom continua cu cea de-a doua sită, cea a BUNĂTĂȚII! Ce vrei să-mi spui despre prietenul meu, este de bine?
- Oh, nu! Ba din contră!
- Deci, întreabă Socrate, vrei să-mi spui lucruri rele despre el, și nici măcar nu ești sigur dacă sunt adevărate! Poate vei trece testul celei de-a treia site, cea a FOLOSINȚEI!. Îmi este folositor să știu ceea ce vrei să-mi spui despre acest prieten?
- Nu, într-adevăr...
- Deci, încheie Socrate , ce vrei să-mi spui nu este nici adevărat, nici bun, nici folositor . Atunci de ce vrei să-mi spui asta?!?
Bârfa este un lucru rău! La început poate părea distractiv, dar la sfârșit, ne umple inimile de amărăciune, și ne și otrăvește sufletul!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

„Mulţumesc” e un cuvânt uşor de spus. Adaugă-i un zâmbet, puţin suflet şi rosteşte-l cât de des poţi, verbal sau în gând. Cu fiecare mulţumesc îţi înmulţeşti ocaziile de a fi recunoscător, aşa cum cu fiecare zâmbet îţi creşti calitatea relaţiei cu ceilalţi.

Sfintii Zilei

Arhivă blog