Faceți căutări pe acest blog

Creştinism Ortodox

miercuri, 17 iulie 2024

DIN POVESTIRILE DUHOVNICEȘTI ALE CUVIOSULUI PUSTNIC EUFROSIN!

"Unii se laudă cu mașinile lor, alții cu casele lor dar eu mă laud cu numele Domnului, Dumnezeului meu. Aceștia s-au împiedicat și au căzut iar eu m-am sculat și m-am îndreptat." Doamne ajută!


CUM ADUCE DIAVOLUL ISPITE ASUPRA OAMENILOR BUNI!

Un frate l-a intrebat pe unul din batrani, zicand :
-Cum diavolul aduce ispite asupra sfinților ?
Și i-a zis lui bătrânul :
*A fost unul din părinți, Nicon, care locuia în Muntele Sinai. Și iata că,un bărbat mergând la casa unui faranit și găsind pe fiica lui singură, a căzut cu dânsa. Și i-a zis ei :
-Spune că pustnicul avva Nicon ți-a făcut asta. Și când a venit tatăl ei și a aflat, a luat sabia, s-a dus la bătrân și bătând în ușă, a ieșit bătrânul. Și întinzând el sabia ca să-l omoare, s-a uscat mâna lui. Și ducându-se faranitul la biserică, a spus bătrânilor și au trimis la dânsul și a venit bătrânul. Și bătându-l mult, voiau să-l alunge. Și s-a rugat zicând :
- Lasă-mă aici, pentru Dumnezeu, ca să mă pocăiesc, și despărțindu-l pe el trei ani, a dat poruncă ca nimeni să nu meargă la el. Și au trecut trei ani, venind în fiecare duminică la biserică și făcând metanie, se ruga la toți zicând
-Rugați-vă pentru mine ! Iar mai apoi s-a îndrăcit cel ce a făcut păcatul și a pus ispita asupra bătrânului. Și a mărturisit în biserică ca el a făcut păcatul și a vrut să năpăstuiască pe robul lui Dumnezeu.Apoi ,au mers toți oamenii la bătrân și au zis :
- Iartă-ne pe noi, avvo ! Și le-a zis lor :
-De a vă ierta, iertați sunteți; dar a rămâne aici cu voi nu mai rămân, că nu s-a aflat un om dintre voi să aibă dreaptă socoteală și să-i fie milă de mine. Și așa a plecat de acolo. Și a zis bătrânul către fratele :
-Vezi cum diavolul aduce ispitele asupra sfinților ?

Sfârșit și lui Dumnezeu laudă!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

„Mulţumesc” e un cuvânt uşor de spus. Adaugă-i un zâmbet, puţin suflet şi rosteşte-l cât de des poţi, verbal sau în gând. Cu fiecare mulţumesc îţi înmulţeşti ocaziile de a fi recunoscător, aşa cum cu fiecare zâmbet îţi creşti calitatea relaţiei cu ceilalţi.

Sfintii Zilei

Arhivă blog