Faceți căutări pe acest blog

Creştinism Ortodox

luni, 13 aprilie 2020

Neglijenţa

"Unii se laudă cu mașinile lor, alții cu casele lor dar eu mă laud cu numele Domnului, Dumnezeului meu. Aceștia s-au împiedicat și au căzut iar eu m-am sculat și m-am îndreptat." Doamne ajută!



Împăratul Teodosie avea obiceiul ca toate actele ce i se puneau dinainte să le semneze fără a le citi vreodată.
Pentru a-l vindeca de această neglijenţă care i-ar fi putut deveni fatală, sora sa Pulcheria, o femeie cumsecade, şi-a permis următoarea glumă:
Printre documentele puse dinaintea împăratului spre a fi semnate, acesta a strecurat şi o hârtie prin care el, Teodosie împăratul, o vinde pe soţia sa, surorii sale Pulcheria. Şi, precum îi era obiceiul, împăratul a semnat precum îi era obiceiul. Pulcheria, luând apoi înscrisul a chemat-o la sine pe Eudoxia,  soţia împăratului, căreia i-a dezvăluit tot planul său.
Mai târziu, când împăratul a vrut să o cheme pe Eudoxia până la el, servitorul i-a spus că Pulcheria nu îngăduie aceasta, pentru că fosta împărăteasă este acum sclava ei. Foarte surprins, împăratul a trimis pe un alt servitor, acesta însă s-a întors cu actul prin care el îşi vânduse soţia ca sclavă surorii sale.
Văzându-şi neglijenţa împăratul foarte s-a ruşinat, şi din clipa aceea s-a şi vindecat de a mai semna vreun document fără a-l citi înainte.   

Să luăm aminte!
 sursa
http://www.popasduhovnicesc.ro


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

„Mulţumesc” e un cuvânt uşor de spus. Adaugă-i un zâmbet, puţin suflet şi rosteşte-l cât de des poţi, verbal sau în gând. Cu fiecare mulţumesc îţi înmulţeşti ocaziile de a fi recunoscător, aşa cum cu fiecare zâmbet îţi creşti calitatea relaţiei cu ceilalţi.

Sfintii Zilei

Arhivă blog