Faceți căutări pe acest blog

Creştinism Ortodox

miercuri, 2 februarie 2022

Socrate și mantaua murdară

"Unii se laudă cu mașinile lor, alții cu casele lor dar eu mă laud cu numele Domnului, Dumnezeului meu. Aceștia s-au impiedicat și au căzut iar eu m-am sculat și m-am îndreptat." Doamne ajută!



Într-o zi, cineva l-a insultat grav pe Socrate în public, strigând în piață:
- Ești un bătrân, un ticălos, irelevant și băutor!
Socrate nu răspunse, doar zâmbise, clătinând din cap.
Un aristocrat bogat cunoscut lui Socrate, văzând această scenă, l-a întrebat pe Socrate:
- Cum poți tolera astfel de insulte? Nu te simți aiurea?
Socrate a zâmbit din nou și a spus: „Vino cu mine”.
Cunoscutul său l-a urmat într-un depozit vechi și prăfuit. Socrate a aprins o torță și a început să caute în jur, până a găsit o manta inutilă, zdrențuită și perforată. El i-a dat-o bărbatului și a spus: „Poartă-o, ți se potrivește.”
Omul s-a uitat la mantaua zdrențuită și a spus indignat:
- Ești bine, Socrate? Voi purta această cârpă?!Și a aruncat mantia înapoi spre el.
„Vezi”, i-a spus Socrate, „bineînțeles că nu ai fost de acord să porți o mata murdară. În același mod, nu m-au atins cuvintele prostești și murdare pe care le-a spus acel om.
„Când cineva îți dă ceva ce nu îți dorești și tu nu-l accepți, cui aparține darul respins?”
A fi afectat și supărat pe cel care îți adresează insultele, înseamnă a accepta să porți zdrențele aruncate asupra ta de alții.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

„Mulţumesc” e un cuvânt uşor de spus. Adaugă-i un zâmbet, puţin suflet şi rosteşte-l cât de des poţi, verbal sau în gând. Cu fiecare mulţumesc îţi înmulţeşti ocaziile de a fi recunoscător, aşa cum cu fiecare zâmbet îţi creşti calitatea relaţiei cu ceilalţi.

Sfintii Zilei

Arhivă blog