Faceți căutări pe acest blog

Creştinism Ortodox

marți, 1 februarie 2022

Statuia fără cap

"Unii se laudă cu mașinile lor, alții cu casele lor dar eu mă laud cu numele Domnului, Dumnezeului meu. Aceștia s-au împiedicat și au căzut iar eu m-am sculat și m-am îndreptat." Doamne ajută!



Într-un orăşel din sudul Franţei se află o statuie fără cap. La întrebarea care este istoricul acestei statui şi de ce nu are cap, ghidul răspunde: Este vorba de un preot care a dovedit că secretul spovedaniei nu poate fi divulgat sub nici o formă.
Şi iată cum:
Acest preot a fost acuzat într-o zi că a ucis un om. Poliţia a dovedit că la locui crimei nu s-a aflat decât el. A fost judecat şi cu toate că era nevinovat, a fost decapitat în faţa conducătorilor săi.

După o perioadă de timp, în faţa judecătorului s-a prezentat o femeie, care i-a zis: „Eu am ucis pe omul acela pentru care l-aţi decapitat pe preot. Mă mustră conştiinţa şi nu mai pot rezista. De aceea am venit să vă spun adevărul. Şi încă acesta nu este totul. Cu o seară înainte de a fi decapitat, am mers la preot şi i-am spus, la spovedanie, că eu l-am omorât pe acel om. În ziua procesului putea să mă pârască, dar a preferat să moară fără să divulge ceea ce-i spusesem eu la spovedanie.

În amintirea preotului martirizat fără de voie locuitorii orasului au ridicat o statuie care îl înfățișează pe preot fără de cap.

Greu cuvânt și mare taină aici. Mântuitorul Însuși ne-a spus: „Va da frate pe frate la moarte şi tată pe fiu şi se vor scula copiii împotriva părinţilor şi-i vor ucide și veţi fi urâţi de toţi pentru numele Meu; iar cel ce va răbda până în sfârşit, acela se va mântui.”
Evanghelia după Matei X, 21-22

Cu atât mai mare jertfa celui care va acoperi păcatul fratelui spre mântuirea lui. Și aici nu mă refer la păcate asemenea celui din pildă, ci la păcate mici, care adesea sunt judecate și osândite,de noi.

crestinortodox.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

„Mulţumesc” e un cuvânt uşor de spus. Adaugă-i un zâmbet, puţin suflet şi rosteşte-l cât de des poţi, verbal sau în gând. Cu fiecare mulţumesc îţi înmulţeşti ocaziile de a fi recunoscător, aşa cum cu fiecare zâmbet îţi creşti calitatea relaţiei cu ceilalţi.

Sfintii Zilei

Arhivă blog