Faceți căutări pe acest blog

Creştinism Ortodox

joi, 12 ianuarie 2017

Puterea Rugăciunii

Intr-un parc, pe o bancă, şedea un bătrânel, singur-singurel. Alături de el se aşezară pen­tru a se odihni niţel o tânără doamnă cu fetiţa ei. Bătrânelul o servi pe fetiță cu o bomboană, iar aceasta, înţeleaptă, îi spuse imediat:
- Mulţumesc!
Bătrânelul o întrebă:
- Ce cuvânt mi-ai spus?
Fetiţa se gândi în sinea ei că bătrânelul, fiind în vârstă, n-o auzise bine şi repetă:
- Multumesc!
Însă bătrânelul o întrebă iarăşi:
- Ştii tu, oare, ce înseamnă acest cuvânt?
Micuţa ridică din umeri:
- Pe mine m-au învăţat astfel mămica şi tăticul.
- Foarte bine, draga mea. Dar înţelegi tu, oare, ce ai spus acum?
Urmărind dialogul lor, mama fetiţei interveni:
- Fiica mea v-a mulţumit pentru bomboana primită. Aşa fac toţi copiii educaţi.
- Da, da, desigur. Însă acest cuvânt este deo­sebit. Nu este doar o simplă mulţumire. Când­va, acest cuvânt era o rugăciune, care în întregime suna astfel: „Dumnezeu să te miluiască!" sau „Dumnezeu să te mântuiască!”. Tu îmi faci mie un bine, iar eu Îl rog pe Dumnezeu ca El să pri­mească sufletul tău în împărăţia Sa veşnică. Mai apoi, cu timpul, oamenii au uitat din ce în ce mai mult de Dumnezeu.
Şi, oftând, bătrânelul continuă:
- Oamenii din lume uită foarte des de Dum­nezeu... Vieţuiesc cum îi duce pe ei mintea, iar astfel este foarte uşor să-ţi pierzi cu desăvârşire şi sufletul. Însă cei care Îl poartă pe Dumne­zeu în inima lor se şi roagă unii pentru alţii, prin: „Dumnezeu să te miluiască!” sau „Dumnezeu să te mântuiască!”. Dar când sufletul nostru spune cuvintele rugăciunii fără a le pătrunde cu min­tea şi fără a le trece prin inima sa, acea rugăciune din păcate nu mai poate fi numită rugăciune, ci altceva. Nu-i aşa?
Bătrânelul se aplecă spre mamă şi adăugă smerit şi gânditor:
- Iertaţi-mă, vă rog! Am început să vă destăi­nui prea multe din cugetul meu. Însă mi-aş dori tare mult ca un asemenea sufleţel luminat, precum este fetiţa dumneavoastră, să se roage pen­tru mine.
Şi, sculându-se cu greu de pe scăunel, bătrâ­nelul le salută din nou din picioare şi, sprijinindu-se într-un baston, se îndepărtă agale pe aleea largă şi pustie.
- Dumnezeu să vă miluiască!, şopti fetiţa în urma lui.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

„Mulţumesc” e un cuvânt uşor de spus. Adaugă-i un zâmbet, puţin suflet şi rosteşte-l cât de des poţi, verbal sau în gând. Cu fiecare mulţumesc îţi înmulţeşti ocaziile de a fi recunoscător, aşa cum cu fiecare zâmbet îţi creşti calitatea relaţiei cu ceilalţi.

Sfintii Zilei

Arhivă blog