Faceți căutări pe acest blog

Creştinism Ortodox

miercuri, 14 august 2024

Fermierul...

"Unii se laudă cu mașinile lor, alții cu casele lor dar eu mă laud cu numele Domnului, Dumnezeului meu. Aceștia s-au împiedicat și au căzut iar eu m-am sculat și m-am îndreptat." Doamne ajută!

               

Un fermier vindea unt într-un sat foarte mic.
 
Brutarul era unul dintre cei mai fideli clienți ai săi. Dar într-o zi a început să bănuiască, că batonul de unt cântărea mai puțin decât plătea pentru kilogram.
Așa că a decis să cântărească batonul de unt pe cântarul din propriul său magazin și a descoperit că temerile sale nu erau nefondate.
A adunat mai mulți săteni ca martori și a mers la tribunal pentru a-l da în judecată pe fermier.
Odată ajuns acolo, judecătorul l-a întrebat pe fermier dacă a folosit o măsură pentru a vinde kilogramele de unt.
Cu o voce încrezătoare și temperată, pârâtul a răspuns că, întrucât lucra cu instrumente primitive, nu avea un mecanism pentru a-și cântări marfa. Avea însă o metodă pe care o folosea drept cântar.
„Onorată instanță, cu mult înainte ca brutarul să înceapă să cumpere unt de la mine, cumpăr zilnic de la el un kilogram de pâine. Mi-o aduce dimineața devreme, ceea ce fac este să o pun pe un cântar și îi dau aceeași cantitate de unt pentru greutatea pe care mi-o dă mie de pâine".
Toată lumea s-a lăsat pe spate și s-a uitat disprețuitor la brutar. Brutarul a decis să renunțe la acuzații și nu s-a mai plâns niciodată de greutatea untului.

Morala poveștii:
„Nu le face altora ceea ce nu vrei să îți facă ție".
 
- Web


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

„Mulţumesc” e un cuvânt uşor de spus. Adaugă-i un zâmbet, puţin suflet şi rosteşte-l cât de des poţi, verbal sau în gând. Cu fiecare mulţumesc îţi înmulţeşti ocaziile de a fi recunoscător, aşa cum cu fiecare zâmbet îţi creşti calitatea relaţiei cu ceilalţi.

Sfintii Zilei

Arhivă blog