Faceți căutări pe acest blog

Creştinism Ortodox

marți, 9 februarie 2021

Brutarul...

"Unii se laudă cu mașinile lor, alții cu casele lor dar eu mă laud cu numele Domnului, Dumnezeului meu. Aceștia s-au împiedicat și au căzut iar eu m-am sculat și m-am îndreptat." Doamne ajută!



'' Brutarul o mustra mereu pe femeia sa ca mergea la biserici si dadea la saraci si la colectele care se faceau.
Intr-o zi , in timp ce scotea painile calde din cuptor,si tot locul din jurul brutariei se umpluse de mirosul placut de paine proaspata,la usa brutariei a venit un sarac si a spus :
- Sefule, toate painile acestea sunt ale tale ?
- Ale cui sa fie ?
- Si nu le mananci ?
-Bre, pleaca de aici !
-Da-mi si mie una ca mi-e foame !
- Pleaca, ti-am spus ! Lasa-ma in pace !
-Sefule...
-Pleci sau nu pleci ?
-Sefule...il ruga saracul
Dar nu a apucat sa sfarseasca ca brutarul a luat o paine si a aruncat-o cu putere spre sarac , voind sa il loveasca in cap.
Acela insa s-a aplecat si painea a trecut peste capul sau si a cazut jos.
Saracul s-a repezit la paine, a luat-o, s-a repezit cu ea intr-un colt si a mancat-o.
Toata ziua aceea brutarul a fost nervos din pricina acelui musafir nepoftit si a painii pierdute.
Sa indrazneasca sa mai vina, isi spunea el cu manie, in sinea sa !
In noaptea urmatoare, pe la ora doua, dupa miezul noptii, brutarul sare din somn infricosat si ud de transpiratie, strigand :
- Femeie, scoala-te !
- Ce ai, ce s-a intamplat ?, l-a intrebat femeia inspaimantata .
- Scoala-te si adu-mi o camasa sa ma schimb si iti voi spune ce am patit !
Femeie, parca am murit si s-au adunat in jurul meu o multime de ingeri si demoni certandu-se intre ei care sa-mi ia sufletul. Intr-un cantar mare, de trei ori blestematii, puneau mereu faptele mele cele rele si balanta se ingreuna din ce in ce mai mult. La un moment dat un inger a strigat :
- Painea, aduce-ti painea cu care l-a saturat pe acel sarac flamand !
- Puneti-o pe celalalt talger
Atunci demonii au strigat :
- Painea nu a dat-o milostenie, a arucat-o sa-i sparga capul saracului !
Au raspuns ingerii :
- Dar s-a saturat cel sarac si a multumit .
Si sa vezi femeie, acea paine a schimbat talerele cantarului, talerul s-a lasat in jos si cu acea paine m-am mantuit ...
De aceea, de acuma sa dai si sa nu te mai opresti. Voi da si eu. Si de-ar mai veni pe noi acel sarac !
Insfarsit brutarul a inteles ca daca dai, castigi.
Dar noi oare am inteles ?
Sa credem cu tarie ca atunci cand dam , ne imbogatim.
Sa probam prin fapte .
Unii oameni au nevoie si asteapta fie si o bucatica de paine...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

„Mulţumesc” e un cuvânt uşor de spus. Adaugă-i un zâmbet, puţin suflet şi rosteşte-l cât de des poţi, verbal sau în gând. Cu fiecare mulţumesc îţi înmulţeşti ocaziile de a fi recunoscător, aşa cum cu fiecare zâmbet îţi creşti calitatea relaţiei cu ceilalţi.

Sfintii Zilei

Arhivă blog