Faceți căutări pe acest blog

Creştinism Ortodox

joi, 29 decembrie 2022

Inteleptul...

"Unii se laudă cu mașinile lor, alții cu casele lor dar eu mă laud cu numele Domnului, Dumnezeului meu. Aceștia s-au împiedicat și au căzut iar eu m-am sculat și m-am îndreptat." Doamne ajută!


Un înţelept avea în camera sa un uriaş ceas cu pendulă care suna la fiecare oră solemn, dar cu destul de mare zgomot. Nu vă deranjează? l-a întrebat un învăţăcel. „Nu, a răspuns înţeleptul. Şi asta pentru că pendula mă face să mă întreb din oră în oră ce am făcut cu timpul care tocmai s-a scurs.
Noi ce am făcut oare cu timpul care tocmai s-a scurs?»
Suntem la ceasul bilanţului. Toţi trebuie să ne întoarcem cu mintea înapoi cu un an şi să evaluăm ce am realizat în decursul acestuia. De ce aceasta? Interogarea asupra a ceea ce am realizat nu ne este de folos. Printr-o evaluare corectă, ştii unde te situezi de fapt. Ai înaintat, ai progresat în ceea ce ţi-ai propus sau dimpotrivă, ai bătut pasul pe loc, ceea ce ar trebui să ne îngrijoreze. Fiecare neîmplinire trebuie să ne facă conştienţi de faptul că poate nu am muncit îndeajuns pentru a izbândi în privinţa acelui lucru. Iar pentru orice obiectiv atins, e nevoie să mulţumim lui Dumnezeu că ne-a fost alături.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

„Mulţumesc” e un cuvânt uşor de spus. Adaugă-i un zâmbet, puţin suflet şi rosteşte-l cât de des poţi, verbal sau în gând. Cu fiecare mulţumesc îţi înmulţeşti ocaziile de a fi recunoscător, aşa cum cu fiecare zâmbet îţi creşti calitatea relaţiei cu ceilalţi.

Sfintii Zilei

Arhivă blog