Faceți căutări pe acest blog

Creştinism Ortodox

joi, 29 decembrie 2022

SMERENIE...

"Unii se laudă cu mașinile lor, alții cu casele lor dar eu mă laud cu numele Domnului, Dumnezeului meu. Aceștia s-au împiedicat și au căzut iar eu m-am sculat și m-am îndreptat." Doamne ajută!


O săracă văduvă, cerșind din casă în casă,a bătut odată la ușa unui om foarte bogat.
Omul bogat a deschis ușa la ciocănitul de afara iar văduva i-a zis:
- Mă scuzați, sunt văduvă și mi-e greu, am și eu doi copii.
Dacă judeci că poți, te rog să mă ajuți...!
Omul bogat a încercat să-i dea ceva, dar nu a putut găsi nimic în jurul său….
-Iartă-mă – i-a spus el, – dar nu țin nimic acasă.
Văduva lui i-a mulțumit și s-a dus la următoarea casă, dar el a oprit-o:
- Așteaptă!
S-a dus la biroul său, a luat un cec și l-a completat l-a înmânat , spunându-i :
- Mergi la orice bancă cu acest cec, pentru ca tu să ridici suma.
Văduva era analfabetă (nu văzuse niciodată un cec),a luat cecul și și-a spus:
-Își bate joc de mine, îmi dă hârtie simplă…..
Zilele au trecut, iar ea nu s-a dus la Banca pentru ca i-a fost rușine și teamă că hârtia pe care omul bogat i-a dat-o este ceva fals.
Într-o zi a îndrăznit și i-a arătat unui prieten cec-ul
El i-a spus:
Această bucată de hârtie pe care o ții este un cec bancar.Du-te și verifică.
Apoi văduva s-a ridicat și s-a dus la Bancă.
După ce a fost direcționată, a ajuns la checkout pentru a fi servită.
Casierul a văzut cecul și i-a spus femeii: că ar trebui să ia 50 de lire de aur!
Ea, a fost atât de surprinsă de suma mare, că a rămas fără suflare.
Omul a greșit clar, ea s-a gândit,și de aceea a cerut să i se returneze CEC-ul fără să-l încaseze!
A luat cecul și s-a dus direct la casa omului bogat, și ea i-a spus:
- Iartă, dar banii pe care i-ai scris pe cec, sunt prea mulți. Nu merit atâția bani!
Și eu care credeam că ai greșit cu ceva..
Când bogătașul a auzit asta, i-a zis:
- Chiar m-am înșelat!
A luat cecul și a adăugat un zero după 50, și de la 50 de lire de aur au devenit 500!
El i le-a dat și i-a spus:
- Întoarce-te la bancă și să știi că de data asta nu am greșit!
Acestea sunt rezultatele umilinței!
Dacă cineva se comportă astfel cu umilul său vecin,
Gândește-te cum i-ar trata Dumnezeu pe cei umili.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

„Mulţumesc” e un cuvânt uşor de spus. Adaugă-i un zâmbet, puţin suflet şi rosteşte-l cât de des poţi, verbal sau în gând. Cu fiecare mulţumesc îţi înmulţeşti ocaziile de a fi recunoscător, aşa cum cu fiecare zâmbet îţi creşti calitatea relaţiei cu ceilalţi.

Sfintii Zilei

Arhivă blog