Faceți căutări pe acest blog

Creştinism Ortodox

marți, 3 ianuarie 2023

Cuvinte de cugetare:

"Unii se laudă cu mașinile lor, alții cu casele lor dar eu mă laud cu numele Domnului, Dumnezeului meu. Aceștia s-au împiedicat și au căzut iar eu m-am sculat și m-am îndreptat." Doamne ajută!


Se spune că după o viață trăită în egoism, un om a ajuns în iad. Abia acum, văzând răsplata, nefericitul, căznindu-se în focul cel veșnic, prinse a se ruga fără încetare:
- Iartă-mă Doamne, am greșit, dar acum m-am lecuit. Ajută-mă Doamne că m-am schimbat și nu mai am pic de egoism în mine!
În vreme ce se ruga el, a aparut deodată un înger, care i-a spus:
- Bucură-te omule! Dumnezeu ți-a ascultat rugăciunea și vrea să-ți mai dea o șansă să ajungi și tu în Rai, dar oare te-ai schimbat cu adevarat ?
- Îți jur că m-am schimbat - zise omul cu nerabdare - sigur că da!
- Bine! - a mai spus îngerul. Vezi firul care coboara acum spre tine? Urcă pe el și vei ajunge în Rai.
Nespus de bucuros, omul a început a se cățăra pe fir, numai că, pe măsură ce urca, a bagat de seamă că firul se subția din ce în ce mai tare. Privind în jos văzu că mulți păcătoși se atârnaseră de firul său, încercând și ei cu disperare să scape din flacările iadului.
- Ce faceți?! - strigă omul disperat. Dați-vă imediat jos, o să se rupă firul și o să cad iarăși. Ăsta- i firul meu, dați-vă jos, n-auziți?! - țipa nefericitul cu disperare și începu să-i lovească cu picioarele. În clipa aceea, firul s-a rupt și au căzut cu toții.
- Of, îngerule, uite ce mi-au făcut ceilalți! Spune-i lui Dumnezeu să-mi trimită alt fir, ca să scap odată de aici!
- Nu se poate! - i-a răspuns îngerul.
- Cum așa ? Doar n-am nici o vină, firul s-a rupt din cauza lor!
- Nu omule, firul s-a rupt din cauza egoismului tău. Firul acela era FIRUL CREDINȚEI și ar fi putut ține și tot iadul dacă ai fi avut încredere în cuvântul lui Dumnezeu și dacă nu te-ai fi gândit numai la tine.
În Rai-Viața de dincolo- nu va intra cel rău, cel egoist ori cel avar. Poate că va strânge averi lumești, dar în inima sa cu ce se va alege ?
Cel ce ajută mereu, cu dragoste pe ceilalți, acela-și strânge-n inimă comori cerești, devenind om cu adevărat, căci om este doar cel ce trăiește pentru oameni.
Nu fi iubitor de sine, ci iubitor de Dumnezeu și de semeni!
Nu căuta plăcerea în tine și o vei găsi în ceilalți!
Noapte binecuvântată și de îngeri apărată!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

„Mulţumesc” e un cuvânt uşor de spus. Adaugă-i un zâmbet, puţin suflet şi rosteşte-l cât de des poţi, verbal sau în gând. Cu fiecare mulţumesc îţi înmulţeşti ocaziile de a fi recunoscător, aşa cum cu fiecare zâmbet îţi creşti calitatea relaţiei cu ceilalţi.

Sfintii Zilei

Arhivă blog